men vi har skuggorna bakom oss trots allt

jag vill brottas på en gräsmatta,
bada naken i sjön,
äta sjukliga mängder med glass i söderköping,
trä smultron på strån,
plocka jordgubbar och bli trött på det,
gå på picknick,
springa fritt i knähögt gräs,
fånga solnedgången på bild,
sova under bar himmel,
ha körsbärtävling,
vara vaken ett helt dygn
och bevittna soluppgången,
leka som ett barn på en höskulle,
plocka hallon direkt från trädgården,
ligga utomhus en hel dag,
få gräsfläckar på jeansen,
bränna mig av solen på ryggen,
flaga på näsan,
bli arg på alla jävla mygg,
promenera på kullerstensgator,
äta grillat utomhus,
dricka vin med färska hallon i,
äta frukost i morgonsolen,
gunga med i vågorna på havet,
tvätta håret dirket i sjön,
fotografera dimman över sjön,
fiska kräftor mitt i natten
kyssas i ösregn,

det finns så mycket jag vill.



Kommentarer
Postat av: Pernilla

Låter som att du längtar till sommaren:) O vem gör inte det nu.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback