Sometimes I feel so low-down and disgusted

jag tror att det är den här negativa auran som gör mig negativ.
den smittar av sig på min tankar.
jag som alltid är så positiv och har en sådan livslust.
jag vet mycket väl att hösten inte bara skänker oss mörker.

jag älskar färgerna på löven och dagget på gräsmattan.
att ha på sig en lagom tjock tröja och en halsduk på promenaderna.
att kunna sitta i solen och njuta utan att svettas.
att börja klä på sig lager på lager och stoppa fötterna i kägor.
att lyssna på dylan i timmar med tända ljus och mandlar.
att kunna kolla på film mitt på ljusa dagen utan dåligt samvete,
eller att ligga i sängen en hel dag och bara mysa.
jag älskar dofterna och den friska luften,
och känslan av att julkänslan snart smyger sig på.
att gå runt i stora stickade tröjor och knästrumpor eller raggsockor.
att dricka litervis med te och prata strunt med någon man tycker om.

livslusten jag speglat den senaste tiden har sett annorlunda ut.
att vilja göra något med livet. det är det jag vill.
resa. upptäcka. lära. se. uppleva. ta in.
det är det jag ska.
från och med nu ska jag sätta en positiv vinkel på allt.
jag förlorar definitivt inget på att försöka.

don't think twice it's alright
han är ju bra fin han

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback