trinidad, and the big mississippi

idag har jag knepat och knåpat.
det är mysigt med jul. trots kylan.
jag älskar ljus och mysiga tröjor.
och för att inte tala om juldofter. jag älskar lukten!

köpte två fina böcker på bokhandeln.
de kommer förhoppningsvis användas flitigt!
både nu och i framtiden.

såg en film med aldo och den fyrspråkige Hans.
tänk om det hade vart det slutet vi lärt oss om på historian.
nu har jag så ont i halsen att jag inte kan varken svälja eller prata.
ska snart gå och lägga mig i sängen.
kanske tända ljus och lyssna på min käre bobby först.
i morgon ska jag stanna hemma från skolan.
först ska jag sova jättelänge,
sedan ska jag skriva om buddhism och hinduism.
jag tror att det kommer bli roligt.

en viktig händelse under dagen var ett brev.
det kom en rosa plastbit med posten.
det var ganska litet och hade ett foto med en tjej på.
en tjej med lugg och en otroligt ful handstil.
det kändes fantastiskt att få den där lilla plastbiten.
nu är det liksom på riktigt.

nu ska jag sova.
förhoppningsvis utan råttor krypandes på mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback