i'm not the only one

ett mystiskt brev,
från en mystisk avsändare.
"Ni har just blivit utmanade"
spännande.
jag är både nyfiken och exalterad.

en kväll som blev ungefär som alltid.
jag kan inte påstå att jag hade överdrivet roligt.
men jag antar att jag inte hade tråkigt heller.
jag har liksom tappat suget lite bara.
med ett kusinbarn som min vita riddare
och tillsammans med en hästkär vän, så trivdes jag ändå.
med mina 20 den på benen i nattens kyla,
kändes 45 minuter som en hel evighet.
till slut kom jag ändå äntligen hem.

ett svagt ljus lyste upp min väg under kvällen.
något som förvånade och gladde mig.
lite stones och kurt i hjärtat.


idag ska jag gå omkring i ett hus där jag trivs.
där fötterna är mer än intresserade av att vandra.
först ska jag bara hälsa på hos "-ismer",
den moderna världen och picasso.

min älskade tröja är borta. försvunnen.

Kommentarer
Postat av: elin

Ja, spännande med utmaningen, undrar varför det bara var du och Hua och jag och pappa som fick brev? :P

Postat av: maddis.

vad pratar du om elin? mamma fick väl också? + så har emelie, gustav, daniel och therese också fått! :o

2010-11-10 @ 22:27:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback