How many nights I prayed for this

sitter i skolan och lyssnar på first we take manhattan
försöker trycka in mer i hjärnan, men jag vet inte hur det går.

länge sen jag fick tid att skriva av mig lite här,
men det är så jävla mycket helt tiden.

jag mår fruktansvärt bra i hjärtat.
jag är kär och lycklig och gör föreställningar så det bara sprutar om det.
nu har vi gjort 12 föreställningar än så länge och har de två sista i morgon och på onsdag. den här tiden har gett mig så otroligt mycket. ont i huvudet, magkatarr, fina vänner, ångest, ren jävla lycka, sorg och tårar. det är på både gott och ont man fördjupar sig i något så mycket. men så är det väl med allt man gräver ner sig i.

hur som helst har det varit en fantastisk tid och nu är den snart över. det har gått så väldigt mycket för fort men samtidigt så oerhört långsamt. jag hoppas att jag har sugit i mig så mycket kunskap jag bara kunnat och att jag kommer kunna vara stolt över min och alla andras prestation i framtiden.
jag tror inte att man kan förstå hur mycket man ger av sig själv i ett sånt här arbete innan man är med om det. det är helt otroligt hur mycket alla ger och hur mycket man får av alla. jag är så tacksam för den här möjligheten!

det är mycket annat som har hänt under den här tiden också. bland annat så har jag och robin varit själva hemma i fyra dagar med allt vad det innebär. vi har lagat mat och spelat tv-spel så det bara skriker om det. jag älskar att ha tillgång till allt själv!
sedan har min mamma fyllt 50 och fått en urläcker ljusgrön cobratelefon som kommer användas flitigt!

jag har väl hunnit med det mesta utom att sova och plugga, vilket inte alls känns speciellt bra.
men det måste vara det som ska bli det skönaste med att musikalen tar slut.m man kanske kan få tillbaka sitt liv också! det går nämligen inte att göra mycket annat än saker kring musikalen när man är inne i denna "musikalbubbla". hjärnan fungerar inte på något annat plan. det är sjukt!

och så efter sista föreställningen på onsdag så har vi torsdagen ledigt och sedan åker vi kl 06.00 från flen till arlanda på fredag morgon. jag och mina 6 sångfåglar till vänner ska åka till bosnien i en vecka.
där ska vi göra tre konserter. en i skolan i Vares, en i en kyrka och sedan ska vi uppträda på en jazzclub tillsammans med ett bosniskt band från just Vares. det ska bli spännande och atagligen väldigt givande. men det är inte mycket tid till annat än musik för tillfället. bland annat så får historian lida lite, men jag tänkte flörta lite med min smarta och otroligt snälla pojkvän så han hjälper mig! hihi, han är bäst!


nu ska jag göra lite analysarbete i engelskan och sedan ska jag åka hem och plugga med robin. i morgon ska vi ta halv ett-bussen till skolan. det ska bli så jävla skönt. kommer gråta glädjetårar ikväll när jag går och lägger mig! SOVA!!!!

och för er som inte har sätt musikalen än säger jag bara: SKYNDA! det är snart slut. för gott... haha



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback