Keep me where you are

vilka underbara dagar det har varit den senaste tiden!
gårdagens friluftsdag spenderade jag i ett soligt romme. när man svettas i bara tröja, då är våren jävlar i mig påväg på riktigt! georg och simon åkte i t-shirt och frös inte. är det inte helt fantastiskt? jag och johanna åt äggmackor lutandes mot en vägg i solskenet och sedan åt vi lunch på toppstugans terass. med utsikt över de soliga backarna smakade maten fantastiskt! dock var det lite för varmt, då snön såg ut och framförallt kändes mer som sorbé än snö under de sista timmarna. trots det så gjorde vädret hela min dag. man kunde riktigt känna hur mycket energi som fylldes på i kroppen! när vi, efter en sömning busstur, anlände till flen väntade robin där på mig och johanna. när vi först tagit en sväng till brogetorp för att lämna johanna åkte vi hem till robin i melllösa och åt den godaste middagen på länge. räckor, baguetter, mozzarella och en massa olika sallader. helt underbart gott var det! man ska inte underskatta robins smak när det gäller mat.. det är en sak som är säker! :)

dagen idag utvecklades till det bättre trots mitt sammanbrott innan jobbet. hade ångest eftersom jag inte alls hade tid att jobba då jag har ca 360 sidor kvar att läsa i min bok innan redovisningen på torsdag. + matteprov! dock så är jag nu glad att jag jobbade, då min, nu så mycket mer omtyckta, kollega johanna är en riktig nörd när det gäller twilight. blev ett skönt jobbpass då hon berättade i princip hela boken för mig.. känns lite bättre inför torsdag i vilket fall! när jag kom hem åt jag en jättegod middag/kvällsmat. pålägg! har kommit på att jag älskar pålägg. haha! stekte tre ägg och åt en burk mackrill. mums! :)

nu ligger jag i min säng och lyssar på min nya lp-skiva som jag fått av robin.
bob dylan, slow train coming
bra skit kan han, den där dylan!!!

tänkte försöka mig på att läsa lite innan jag somnar kanske..
i morgon ska vi ha musikaldag i skolan. kommer bli så jäkla tjockkkkkt


raouwrr

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback