ursaktar otroligt dalig uppdatering!

jag skrev faktiskt ett ratt sa langt blogginlagg i forrgar. men precis nar jag trock pa spara sa tog tiden pa datorn slut och jag loggades ut. sant javla oflyt. tankte forsoka mig pa ett nytt nu da i vilket fall!

pa grund av lite andringar i planerna sa stannade vi tre natter extra i bangtao tillsammans med familjen lundh & co. det blev mest otroligt lugna natter, da nattlivet som sagt vart totalt obefintligt! pa fredagen akte vi vattenskoter! linnea, den stackarn som inte ville kora sjalv, satt bakom mig och lovisa och frida delade pa en. fyfaaan, sa javla roligt det ar! jag och linnea lyckades flyga av tre ganger.. stillastaende??! vet inte riktigt hur det gick till, men roligt som fan var det! vaknade pa lordagen med den sjukaste traningsvarken. fyfan, jag kunde knappt rora mig. iofs satt jag ju i 20-30 min pa vattenskotern och holl i bade mig och linnea med bara armarna. det var hur som helst skont att veta att man hade anvant kroppen fysiskt! haha. senare pa lordagskvallen fick vi nog av stillsammheten i bangtao, sa jag, lovisa, linnea, frida, vara snalla mammor och min pappa, drog till patong for att parta riktigt javla ordentligt. 1000 bath (ca. 200 kr) fattigare hade vi unga flickor fatt intrade till phukets storsta "discotek", tva timmar oppen bar och tva gratis drinkbiljetter. inte helt fyskam, om man bortser fran att spriten var utspadd med vatten, vilket gjorde att vi drack ca 20 drinkar var och gick pa toa stup i kvarten. det var inte speciellt svart for oss att traffa nya manniskor, da vi lyckades med att fa bade amerikaner, engelsman och australiensare efter oss. dock valde vi at stanna hos de otroligt trevliga svenskarna som vi hittade. "where are you from?" "Sweden" "Ja, men dasa!", for att citera mitt och lovisas mote med the one and only - Frasse! efter att ha umgats med alexander, frasse, simon och allt vad de hette hela kvallen och sjungit i kapp till latar som "du ar sa yeah yeah, wow wow" samt uggla och black eyed peace, sa tog vi en tuktuk hem. vara foraldrar var otroligt mycket mer fnissiga an oss, sa man kunde ju undra vad det var for "magisk thairatt" de pratade om hela resan?!

pa sondagen bestamde vi tjejer att vi skulle aka till Kata beach och prova pa lyckan att antingen stota in i vara svenska grabbar, eller emma arola. vi lyckades inte med nagot av det! vi fick daremot en lang promenad och en relativt lugn och skon dag. detta var aven min sista dag tillsammans med tjejerna eftersom mamma, pappa och jag skulle bege oss till ao nang pa mondagen. kvallen blev lugn och vi kakade en otroligt god och mysig middag pa restaurangen Mamma Mia.

nar vi sedan gick hem pa kvallen gick jag och linnea lite bakom lovisa och studerade hennes fotter da hon tyckte de var valdigt svullna. -linneas alltsa!
Da utbrister plotsligt lovisa att hennes ocksa ar lite svullna, sa vi skyndar oss ifatt henne for at kolla pa dom, och herregud sager jag bara! bade jag och linnea veks dubbla och vi skrattade sa vi nastan kissade pa oss. for er som har sett shrek.. ni vet nar shrek tar en groda och blaser upp den som en ballong? SA sag hennes fotter ut. HAHA, jag holl pa att do! och surpuppan lat mig inte ens ta kort pa det. hahaha

mandagen var, tack och lov, varan forsta lite samre dag! morgonen borjade med stralande solsken, men nar vi hade sagt hejda och satt oss i taxin kom molnen. vi akte taxi tillsammans med nagra tyskar ratt over phuket till en liten hamn, varifran vi skulle aka speedboat over till nopparattara beach, som ligger precis bredvid ao nang.

Nar jag satt dar pa batresan med musik i oronen, som natt och jamt hordes igenom den danande vinden, saknade jag min gitarr dar hemma. och det gick aven upp for mig da att "fan det ar julafton pa torsdag". jag har inte alls nagon kansla, och det kommer kannas sa konstigt pa torsdag nar man faktiskt ska forsoka forsta att det ar jul! Jag blev lite sentimental och ville bara sjunga! det ar lite jobbigt att inte fa gora utlopp for mitt sjungande, nar jag faktiskt ar van att, frivilligt eller ofrivilligt, sjunga minst 5 timmar i veckan. Da kom your song med billi paul pa i horlurarna och min forsta tanke var SEMESTER! jag forsokte att inte relatera till ica, dar de varierar mellan den och javla E.M.Ds "valkommen hem" varannan minut. haha! den ar trots allt semester i allra hogsta grad. vafan ar julafton liksom? mh mh mh. thailand!!! jag vet att jag, nar jag satt dar pa baten, inte kunde lata bli att slanga i vag en tanke pa att mina klasskamrater dar hemma skulle borja kultur- och ide historian om en timme. kandes ratt underbart faktiskt! haha. Jag ar ledsen att jag inte tog nagra bilder under batturen, men det hade enda inte gjort nagon rattvisa at verklighetens fantastiska utsikt!
Nar vi efer ungefar en timmes batresa kom fram till nopparattara beach, och det forsta vi sag var en riktig tuktuk, blev vi otroligt glada! for er som varigt i thailand innan (elin, speciellt, haha!), de har bytt ut de klassiska tuktukarna mot nya "stadstuktuks", lite sorgligt. men ao nang har kvar dem i alla fall! Vi satt pa tuktuken och akte mot ao nang. sa akte vi forbi luna beach bar. LUNA, ELIN! aaah! :)
dock sa sa mina syskon att de hade blivit samre, men jag vet inte om jag tror pa dem. far aka dit och utforska saken sjalv forst, tror jag! hihi. nar vi korde in i aonang kandes det nastan lite som att komma hem igen, hihi!

vi hittade till vara bungalows, som for ovrigt ligger 10 m fran havet. inte helt illa, alltsa! dar motte syskonen & co upp oss och vi myste hela kvallen. jag at en sjukt got "chicken gordon bleu" till middag, for er som vill veta! efter gick vi till ett nytt stalle, som inte fanns sist jag var har. en sa kallad "gymnastikgata", haha. dar gick vi pa en rockbar dar vem som helst fick upptrada, ungefar som karaoke, fast med liveband. jag stallde inte upp igar, men kanske hinner med det innan vi aker harifran. vi far se! hehe

Idag har vi legat pa stranden den storre delen av dagen, sedan var mamma, pappa, jag och thessan pa massage. underbaaaart! + att det beromde mig tva ganger for min fina branna, haha! maste bara meddela for er som aldrig fatt massage i thailand. det ar lite obehagligt ibland. jag kan val saga att de masserar pa lite vaaal intima delar kanske. att de trycker och haller pa overallt dar nere, i pirincip, har jag nastan vant mig vid vid det har laget. men idag masserade hon mina tuttar! hahahah, jag blev jatteforvanad och typ rock till nar hon lyfte pa handduken och borjade trycka. "ale yo okeeee?" sa hon bara och jag kunde inte gora annat an att snorpa pa munnen och nicka. haha, herregud! jaja, tuttar har vi val alla satt forut!

har forovrigt borjat lasa twilight-boken nu. och till er alla som sagt at man blir fast - det ar farligt! jag ar besatt. och dum som jag var sa tog jag bara med mig forsta, men den ar sa gott som slut. har redan last ut min andra bok ocksa, som jag hade med mig! far val kopa nagon javel har nere, eller nagat. ikvall ska vi kanske ga ut och leta klader till julafton. undra om jag ska ta klanning eller kjol.. asch, jag kanske tar bikinin bara! hoho

har kommer ett fatal bilder.. internet ar sa langsamt har, sa jag orkar bara med ett par stycken!


linnea, jag, lovisa och frida innan vattenskoterturen!!!!


en mysig kvall pa "Mamma Mia"


det kom en elefant till varan strand, han gjorde konster och pussades! finns pa film nar han valdtog mig och lovisa, haha. sjukt kul! han var asball.. tror han far folja med mig hem!



riktig svensk anda i patong!!!!


har ser ni utsikten fran varan frukost restaurang. inte daligt! ujujuj
och har ska jag fira juuuuul! ;)

hoppas ni har det kanon dar hemma! jag saknar sa manga av er. ni vet nog vilka ni ar! PUSSS


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback