sista dagen i paradiset

ja, sa var den sista dagen av tre veckor kommen.. sjukt vad tiden gar!
blandade kanslor infor hemresan, forstas. det ska bli sjont att traffa alla, men jobbigt som fan nar man tanker pa hur lange det drojer innan man ar har igen. ujujuj, ingen rolig tanke! men, en liten uppdatering om de senaste dagarna da..

pa sondag formiddag runt 11.15 kom frida och lovisa spatserandes utanfor mitt hotell. da satte vi oss i en taxi som tog oss mot patong. kom fram till "hakans bar" ganska exakt 12 och motte da denne david som fatt oss att gora det. vi kopte vara biljetter och gick sedan till en irlandsk restaurang for lite snabblunch osv. satte oss och tog varsin ol. tjejerna bestallde varsin burgare och jag tog spagetti i tomatsas. vi satt dar och var allmant taggade pa livet och borjade planera varan backpackertrip som vi ska goraaaa! kommer bli awesome. runt ett gik vi tillbaka till "hakans bar" och satte oss vid ett bord. inom loppet av ca 10 sekunder ropade en kypare "boat? baoat? aah?" och vi nickade, varav han kom med varsin fordrink, som forovrigt var otroligt god. nar man druckit upp kom de med pafyllning. helt underbart! efter ett tag nar vi hade suttit och spanat lite pa alla manniskor runt om kring, och faktiskt blivit lite oroliga da vi sag att det var ca 20 grabbar och kanske 3 till tjejer utover oss.. det forsta vi tankte var "ska vi vara sahar fa manniskor?" sedan kom david och berattade for alla att en liten bat skulle ga fran stranden mot den storre baten inom ca 3-4 min. sa da fick vi lite brottom. alla reste sig och borjade ga mot baten. nar vi kom fram till stranden fick vi dela upp oss i tva grupper och aka long tale boat ut till den riktiga segelbaten. jag talar nog inte bara for mig sjalv nar jag sager att vi var otroligt forvantansfulla. pa sidan av baten stod det pa en stor skylt "Party Cruiser", vilket kanske inte gjorde saken battre. nar vi kom narmare sag vi att det redan var folk ombord, sa vi skulle uppenbarligen bli lite fler hur som helst. vi satte och inne i baten och det visade sig att bagge bartendrarna var svenskar och helt okej snygga! (tummen upp!), daremot var det ju sagt att detta var en skandinavisk bat. okej, det var en del svenskar. men storre delen av allat folk var australiensare, vilket i och for sig inte gjorde sa mycket. det kom fler batar och runt ca. 14 startade de baten och vi gav oss av. 14.15 oppnade den oppna baren, haha! jag hann kopa en ol innan, sedan blev det redbullvodka hela dagen lang. man lyckades klamma i sig en del, thats for sure! efter nagan halvtimme/timme delade de upp oss i tre gang med tio i varje (alla ville dock inte vara med), de var namlingen dags for snorkling. vi fick vara snorklar och vara cyklop och sedan satte vi oss i den lilla baten igen. eftersm vi var tre sa var en utav oss tvungen att vara i par med nagan okand, da vi skulle se efter varandra ifall man stotte pa nagon "farligt". lovisa och frida greppade varandra och jag fick vara tillsammans med nagan fransman, som jag inte har en aning om vad han heter! hur som helst, vi gjorde high five, och hoppade sedan ner i vattnet. jag hade inte snorklat pa tre ar, men kom in i det ratt fort. val nere i vattnet kom jag dock inte ihag hur min fransman sag ut, vilket var ett litet problem. men jag simmade runt dar sjalv. guiderna, som var svenska, guidade lite extra at oss svenskar. haha! efter kanske 15-20 mins snorklande sa dok frida efter flaskan som lag pa ungefar 3-4 m djup. fick dock veta efterat att det var min fransman som hade hittat den forst, men han kunde tydligen inte dyka pga for mycket rokning, sa frida och lovisa fick aran istallet. haha! javla sopaaa, jag hade kunnat dyka! hur som helst sa akte vi tillbaka till baten med flaskan i hogsta hugg och eftersom varken frida eller lovisa gillar skumpa sa blev det desto mer at mig, he-he! det slappte mer och mer och folk fotograferade at hoger och vanster. det var en fransman som gick runt med systemkamera och fotade infor bildspelet pa "club lime" pa kvallen, och gud vet vad han tog for bilder! vi traffade den otroligt trevliga Tala Zanotti fran australien pa baten. hon var dar med sin syster och mamma, som definitivt inte sag ut som en mamma, haha. baten stannade och folk borjade klattra upp i den framre masten. sjalvklart var val jag ocksa tvungen att prova, sa jag klattrade upp dar, kanske 15-20 m fran havet, pa en valdigt liten repstege. sedan hade man 30 cm bred platta att sta pa nar man kom upp. lite laskigt, men otroligt roligt! sedan hoppade man bara ratt ut i havet, wihoo! dock sa landade jag lite konstigt, sa jag gjorde illa knat och nar vi sedan kom pa att det var 25 min kvar tills den oppna baren stangde fanns det chans att snorkla efter dricka igen. frida och lovisa ville, men jag stannade kvar pa baten med mitt kna och kopte dricka istallet. vi kopa och lagga undan at brudarna ocksa. haha! gratis ar gott! nar jag satt dar sa kom en australienare fram till mig och borjade snacka och till slut hangde jag med ett helskont gang australiensiska pojkar pa 21 ar. vi kopte 10 redbullvoda och drack och dansade tills solen gick ner. da gruppfotograferades vi. alla som var pa baten! otroligt mysig stamning. traffade aven fredrik och tobbe, tva svenska killar fran stockholm, som inte var sa mycket mer an jobbigt, faktiskt. haha! ena var dock valdigt lik den lille killen i svensson svensson, och aven hakan i sune, hehe. nar baten var pa vag in mot land kande jag att jag borjade ma illa, och trodde sjalvklart det berodde pa for mycket alkohol. drack sjukt mycket vatten och hoppade snabbt pa en bat mot land tillsammans med manga andra.. ja, det ena ledde till det andra och nar baten sedan la till vid stranden runt sju sa akte vi tjejer med dessa fyra killar hem for att lana deras dusch (da vi inte hade tillgang till nagon egen). sju stycken i en och samma dusch, dock inte samtidigt, men anda. nar vi var klara tog vi en tuktuk till "club lime" dar vi fick satta oss och vanta pa middagen. sjalvklart var tv dar. sa antagligen kommer vi vara med pa tv nar hakans bar-programmet borjar sanda! gaaaah. lovisa och frida fick fullt upp med fredrik och tobbe, som var som flugor runt bajs (haha, synd for dem), medan jag satt med grabbarna grus fran australien. det bjods pa eldshow, som sjalvklart filmades. vart att tillagga var att grabbarna tyckte att det var otroligt roligt att vara med i tv, da de anda inte kanner nagan i sverige, sa om ni ser en tjej i gul klanning som sitter med har i hela ansiktet och ser ut att skammas, da ar det bara jag! haha. hur som helst, nar vi satt dar, sa drog klockan bara ivag. och jag, som inte atit nagot pa hela dagen da jag inte var hungrig pa baten, var iprincip svimfardig. en jattegullig 50-60 arig tant som jobbade i hakans bar gav mig bubbelvatten och en banan for att jag skulle piggna till, men det hjalpte inte. hakan kom iallafall och sa hej. jag madde dock for daligt for att ens orka stalla mig upp, men jag har en bild pa frida, lovisa och honom atminstonde! nar vi till slut fick ga upp till middagen madde jag sa sjukt illa. kunde definitivt inte ata potatisgratangen och forsokte klamma i mig nagra salladsblad, utan speciellt stor framgang. efter inte alls lang stund bestamde vi oss for att en cheesburgare funkar alltid, sa vi tre tjejer + tva australienare (travis och renee(?)) folje med oss ut. jag orkade dock inte ga hela vagen till donken, sa vi gick en pa 7eleven och letade efter nagat att ata. jag madde illa av allt jag sag, men till slut kom vi pa att popcorn brukar man inte ma illa av. inga framgangar dar dock, sa jag tog en vatten bara. sedan tvingade lovisa mig att krakas. "det blir battre efter, jag lovar. sen ater du, sa blir det bra sa" jag ville sjalvklart inte, da jag vid denna tidpunkt var sa gott som helt nykter. hon sa till personen i kassan "DO YOU HAVE A TOILET? SHE HAVE TO THROW UP!!" jag skamdes ihjal och sa att jag hallre gor det ute, haha. gick in i nagan javla grand och satte mig dar. plotsligt spydde jag i mangder. soo fresh! (forsta gangen jag spyr.. nykter, pa riktigt) nar jag var klar gick vi skamset tillbaka till de andra som satt runt hornet. fyfan vad jag skamdes! men de var sa snalla sa. gick in pa ett pharmacy och kopte vatseersattande bade till sig sjalva och till mig. apelsinsmak var det. fyfan, aldrig mer apelsinsmak! hur som helst, nar vi hade suttit pa stranden ett tag fanns det inget annat alternativ ett att aka hem. madde sa sjukt daligt. spydde dock bara en gang till under resan hem. synd att vi aldrig fick vara med under kvallen, inte ens se bildspelet.. men mar man daligt sa gor man. dagen efter detta, mandagen, och halva tisdagen lag jag inne och var magsjuk. helt kanonkul sahar sista veckan! har varit lite halvdan efter detta och matt illa av det mesta. magsacken ar iallafall superliten numera. igar blev jag matt pa en och en halv slise pizza. och da menar jag sa matt att jag bara ville krakas. och sa igar akte familjen lundh hem och i morse familjen karlsson. nu ar det bara vi kvar! idag har vi bara tagit det lugnt pa stranden och shoppat det sista. jag har atit tre magnus mandel-glassar och en grillad majskolv pa stranden. looove it! nu ska jag ga hem till hotellet och duscha, sedan ska vi kaka middag har i bangtao. om det inte hander nagot roligt har (vilket jag starkt tvivlar pa att det gor), sa aker vi till partyparadiset, patong. sedan far vi se hur kvallen slutar!

det kommer tyvarr inga bilder nu, trots att jag har otroligt manga. men jag ar ju snart hemma och da kommer de upp pa facebook istallet! ses snaaaart, saknar alla!

och framforalla GOTT NYTT AR! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback