GOD JUL!

maste ju sjalvklart borja med ett, GOD JUL till er alla, aven om den riktiga julkanslan inte riktigt har slagit mig med storm. ar det inte lite underligt att den forsta riktiga julen pa.. jag vet inte hur manga ar, kommer just i ar? jag menar.. annars passar det minsann med gron grasmatta over jul. haha, men forsta aret pa svinlange som vi inte firar jul hemma. DA minsann ska vi fa det vitt! hur som helst sa gor det val kanske inte jatte mycket. julen har ar inte fel den heller! men jag ska val forsoka borja aterberatta darifran jag slutade..

de senaste dagar/kvallarna har vi bara tagit det lugnt. legat pa stranden, atit god mat, last osv! helskont! igar var jag och kopte nya glasogon, samt satte in nytt glas i mina gamla. hade tankt forsoka mig pa att inte vara heeelt blind i fortsattningen! det blev ett par svarta bagar den har gangen.. lite bredare an vad mina gamla var, men inte allt for odiskreta. ni far se nar jag kommer hem eller pa bild! :) ska hamta ut dem i morgon.. snabba ryck har i thailand. det var hur som helst sjukt mycket billigare an vad det ar hemma. haha! awesome! annars har vi shoppat lite annat ocksa.. jag, emelie och therese hade en riktigt "tjejig" dag pa stan igar, da det faktiskt var lite samre vader pa eftermiddagen. jag kopte tre klanningar, var av en ar till ikvall. rod, of course, sa jag blir julfin. haha! efter shoppingen gick vi till omaley's irish pub for att mota daniel, gustaf och jakob som spelade biljard. efter nagra "par-matcher" dar jag verkligen visade vad jag gick for (stackars gustaf), haha, och lite studerande av myror, som faktiskt kan vara valdigt intressanta, gick vi ater mot hotellet. en lugn kvall framfor en engelsk film, textad pa thailandska som utspelar sig i bangkok! spannande, haha!

i natt sov jag som ett javla arsle. mitt hogra ben gjorde nagot fruktansvart ont, och jag kunde inte alls sova. det varkte liksom under knaskalen och det stralade ner till bade fot och upp till hoften. efter ett tag nar jag vridit och vant pa mig, samt stonat och gormat och allt vad jag gjort, sa vaknade pappa. han stoppade i mig en ipren, och mitt under mina gnylningar sa lyckades jag somna. vaknade i morse av att mamma utropar "NEJMEN, ar det pakeeet utanfor dorren??!!" vi hade helt och fullt kommit overrens om att vi inte skulle kopa julklappar. och var det nagra som jag trodde skulle misslyckas med det sa var det val mamma och pappa da, men inte ens dem hade gjort det. min kare bror och hans flickvan dock.. de ar ju bara for sota! haha. de hade hort att jag hade rakat halla ut hela mitt nya svarta nagellack i lovisas hotellrum, sa jag fick ett nytt.. mamma fick salta notter, eftersom hon klagat tidigare pa att pappa kopt fel. pappa fick godis som var sa nara skumtomtar man kunde komma och gustaf, emelie och ja-go (jakob) fick sapbubblor. haha, ja det ar ju tanken som raknas. mysigt var det hur som helst, och gjorde att man fick lite julstamning iaf! :) kl. 8 satt vi vid havet och kakade frukost och strax innan 9 satte vi oss pa en long tale boat till rayley beach dar vi spenderat hela dagen. nu har vi ganska nyligen kommit hem darifran. de andra tanke ta en tupplur sa vi orkar halla igang ikvall, men jag maste halla lincerna vid liv och vagar knappt blunda. jag ar ju utan glasogon tills i morgon, haha. langsta tiden pa tre ar! jobbigt varre!
ikvall ska vi som sagt mysa garnet.. vi far se vad vi hittar pa. finns hur som helst massa thailandare som utropar "yooo com here celebreeet merry christmaaas? big paty!" vi lar ju hitta nagot underhallande!

har kommer lite bilder fran den har tiden hur som heeeelst!


har ar ett forsok pa att visa hur vara bungalow's ser ut.. inte det lattaste at skapa ett perspektiv.. har ser man ju mest "utegarden".. men mysiga ar dem! hehe


julklapparna i morse! "god jul onskar thaitomten" stod det!


pavag till rayley beach med long tale boat :)



pigga tjejer sahar pa julaftons morgon!



vad ar val sno, jamfor med detta?



ja, god jul fran oss alla da! + mamma forstas.
hoppas ni har det bra dar hemma tills vidare! :) seee yaaa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback