36 timmar senare...

tjenare sverige!
sitter nu, dryga 36 timmar senare pa ett internetcafe pa naithon beach,
en by pa sydvastra sidan av thailand och dricker singha med pappa. klockan ar nu 19.43 och det ar ca 27 grader.

flygresan har gatt bra, aven om den var helt sjukt lang. Somnade redan innan forsta planet mot amsterdam lyfte igar morse, och vaknade inte forran planet skulle landa. jag var dock helt saker pa att vi skulle krasha och do. som tur var var inte fallet sa, jag vara bara morgonparanoid. ca tva och en halv timme senare befann vi oss i amsterdam, dar vi hade ungefar 3 timmar att forspilla. 4 haschbrownies (hehe) senare bar det av igen. denna gang var det den langa resan pa 11 timmar mot kualalumpur, malaysia. sov en hel del i borjan, men eftersom vi fick mat hela tiden sa fanns det inte mycket annat att gora an att helt enkelt vara vaken. Det fanns ett okant antal filmer, serier och spel att sysselsatta sig med, tack och lov!
nar vi val kom fram till malaysia, sa var vi redan lite forsenade sa de tre timmar vi skulle spendera dar blev ca 2,5 och gick otroligt fort. vi satte oss pa ett cafe och drack ol och kakade chips. Resan till phuket fran malaysia hade det roligaste flygplanssitserna jag nagonsin sett. de var blandade i orange, blatt, gront och rott. det fanns inte nagon som helst ordning eller motorik. bara otroligt mycket farger. kandes ungefar som om man satt pa ett plan under flowerpowertiden pa 70-talet. man kan ju borja undra hur gammalt planet ar nar kladseln pa satena ar hemmasydda! otroligt charmigt.

drygt en timme senare, fast en timme tidigare tidsmassigt, landade vi i phuket kl 09.45 (thailandsk tid). tog en taxi till naithon byn och letade upp hotellet. inga lyxsviter kanske, men duger helt klart for tva natter. vi bor ungefar 5 m fran stranden, vilket ar helt underbart! tog oss med raska steg ner till vattnet, och efter ett skont dopp blev det varsin mangodaquiri vid baren, for mig och louise. lag och glassade i varsin solstol storre delen av dagen. Sedan borjade mina fotter strula nagot fruktansvart. ni som vet vad jag har for problem, vet ju. ni andra kan undra, for jag orkar inte forklara. haha! nu rakade jag trycka pa nagon javla knapp pa tangenbordet sa all text blev ungefar 140 ggr storre an vad det var innan. kanon! var glada att det inte star pa thailandska iaf, vilket det nyss gjorde. hur som helst, sa fick jag ont i hela benen idag. fran knana och nerat, sa som jag brukar fa i handerna och under fotterna. kunde knappt ga, sa jag sprang till hotellet sa smartan inte skulle vara lika lange, sen lag jag dar och grat tills jag somnade. nar jag vaknade kandes benen battre. nu gar jag langsamt som en skoldpadda, radd att det ska borja varka igen. men jag fick i alla fall pa mig skorna! nu ska vi leta upp en restaurang nere pa stranden dar vi ska kaka jattegod mat.

har kommer nagra bilder fran dessa dagar, det kommer fler pa facebook.

hoppas ni har det bra dar hemma! har ar det i vilket fall som helst kanon. see you laaaaater!



pa arlanda, fredag tidig morgon


min allra basta van pa resan!!!!


vanner sysselsatte mig mellan amsterdam och kualalumpur


det otroligt charmiga flygplanet fran 70-talet!


pa flygplatasen, i vantan pa taxibilen


frammeeee! i hotelllobbyn.


en vag ner till stranden. hotellet ligger precis bakom mig..


naithon beach


lunch pa stranden!


varmeeee!


.. och hav!


singhaaaa! :D


Kommentarer
Postat av: lovisa&tina

du är ju blekare än stranden ;)

haha! vi ses snart!!!!!

love yooooooooooou

2009-12-13 @ 14:43:00
Postat av: johanna

det låter som ni har det suuper bra ju! även fast man inte kunde se riktigt vad det stod :P

JAG ÄR SÅÅ AVUNDSJUK!!!!!! fortfarande... :P

Postat av: Elin

Ser ju inte alls tråkigt ut alltså. Och som sagt, det går ju nästan att se vad det står :P Hoppas verkligen att ni har det bra! Ät en bananpannkaka eller två åt mig också! hälsa alla! pusss och kram!

2009-12-13 @ 21:56:26
URL: http://elincalicarlsson.blogspot.com
Postat av: Anonym

åh gud, jag ryser i hela kroppen.

ha det braaaa babe. <3

2009-12-15 @ 10:26:08
Postat av: maddis.

lovisa och tina: det kommer, det kommer ;) det gor vi. jag langtaaaaar! :D



haha, fan att inte all text syns. ni har ju missat jatte mycket information. kanske kan fixa till det dar.. typ nar jag kommer hem sa ni kan fa lasa om allt, hahaha! SAKNAR ALLA. pussss

2009-12-15 @ 12:27:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback