tiderna vänder.

jag vet inte om det var redan igår kväll eller i morse som ljuset verkligen
dök upp inuti mitt huvud.. jag vet vad jag vill gå!
jag ska inte ens söka någon musikskola nu har jag bestämt..
vafan, jag vill ändå inte gå folk- eller musikhögskola sen. jag ska jobba med event!
huvudsaken är att jag går ut med bra betyg efter gymnasiet.
så jag bestämde mig för mikael elias teoretiska gymnasium i eskilstuna.
nu gäller det bara att ha tillräckligt bra betyg för att komma in.
eftersom jag inte vet vilka intagningspoäng man måste ha,
eftersom skolan är ny, är det rätt svårt.
men det är väl bara att satsa på så högt och bra som möjligt. kämpa!
sen kom jag till nästa problem.
hur ska jag göra för att ta mig till skolan?
det går inte att pendla från bettna till eskilstuna.
den ända möjligheten som finns är om jag tar halv sju bussen på morgonen.
men om jag känner mig själv rätt så kommer jag inte orka det i tre jävla år!
plus att dagarna kommer bli så sjukt långa om jag ska ta mig hem varenda eftermiddag!
så lägenhet kanske inte skulle sitta helt fel i det här läget, känner jag.
men det blir så mycket nytt om jag ska flytta till eskilstuna.
känner inga människor, vilket innebär nytt umgänge, ny skola, ny stad, handla,
snåla, laga mat, städa, plugga, tvätta, umgås med folk, ha fritid osv.
det kommer inte gå helt enkelt. jag kommer inte palla det.
så en lägenhet i flen vore perfekt!
behålla kompisarna. ha nära hem, + att mamma jobbar i flen, vilket betyder att hon kan komma med pengar till mat och hjälpa mig att tvätta när som helst! sen är det lätt att pendla.
nu jävlar ska jag hitta en lägenhet. jag letade som en tok igår utan resultat tyvärr.
men lovisa sa att jag skulle ringa istället. så mamma ska få göra det åt mig!
hoppas jag hittar någon. annars måste jag bo kvar hemma och gå i skolan i flen. KUL!
eller så får jag helt enkelt tänka om helt och hållet.
jag har ju trots allt 15 dagar på mig! hum.

ska kolla sex and the city nu. är nämligen hos saga, hihi. ciao!


Kommentarer
Postat av: Johanna

Jo, men varsågod för att jag hittade skolan åt dej. ;)Lycka till med lägenheten. :)

2008-01-10 @ 21:33:32
Postat av: maddis.

TACK JOHANNA! :) vi kommer in bägge två väl? :) ha så jävla bra på semestern. PUSS!

2008-01-10 @ 21:55:53
Postat av: E

Jag ska också in (:

2008-01-11 @ 15:14:59
Postat av: louise

fuck you, din dissare.

2008-01-11 @ 15:18:05
Postat av: maddis.

elsa: ofc. alla tre ska in! :D yeah.

louise: skit på dig älskling ;)

2008-01-11 @ 15:54:29
Postat av: emma vitale är bäst

du kan skaffa dig ett tält och bo på min gård, sen kan du få skjuts av min mamma till tåget! :) kommer nog också gå etuna. puss sötis

2008-01-11 @ 16:05:03
Postat av: maddis.

haha, emma.. du är för söt du :) om jag inte hittar en lägenhet så är jag mycket glad m jag kan få bo hos er :)

2008-01-12 @ 19:42:23
Postat av: anna

du kan ta min lägenhet när jag åker till usa ;)

2008-01-13 @ 19:56:22
Postat av: maddis.

haha, skulle vara skitbra! men du ska bara vara borta ett år, right? ;)

2008-01-14 @ 16:52:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback