första matchen avklarad.

ja, så var det gjort. min allra första livs levande inomhus-fotbolls-match är spelad.
vi spelade på gripen i nyköping, och vi hade hallen från halv sju till halv nio..
och eftersom det bara var träningmatch så blev det en hel del matcher.
fast först delade de upp laget i en "äldre" och en "yngre" grupp.
de yngre var 95-93or och vi i den äldre var 93-91or.
nävekvarn, som vi mötte, hade också delat upp sig åldersvis så det skulle bli ungefär lika.
bara de att deras "äldre" lag var från 93-uppåt. haha. en 93a typ och resten äldre.
jag blev livrädd först. men det gick bra! jag och tre till fick börja först på plan.
och sen körde vi. första 18-minuters matchen blev 1-1. helt ooook.
sen spelade de "yngre" då blev det 2-0.
våran andra match vart 2-1. vinst!
de yngres andra match vart 2-0 igen.
allt som allt vann vi alltså med 7-2. YEAH! bra jobbat tjejer.
och det gick ju faktiskt bra..
trots träningsvärk och helt annorlunda spel än vad jag är van med.

efter matchen skjutsade mamma mig till jessica och så vart det mys där.
sov ut ordentligt i morse faktiskt, och sen en feeeet frukost. mums!
mackor, ägg, yoghurt och te! åh, vad gott.
dagen idag har förövrigt vart lugn..
spelade lite guitarhero hos jessica och tog sen bussen hem vid fyra.
tack för den här korta stunden jessica.
det behövs göras lite oftare, trots det "långa" avståndet! haha.

som sagt, jag har bestämt mig angående gymnasievalet.
mamma och pappa är helt med på puckarna angående lägenhet.
men lovisa tycker minsann att jag ska följa med henne till kulturama ändå.
vafan, vem vet.. jag kanske ångrar mig?
så, på måndag säger jag till jaana att jag ska ha ledigt och på onsdag följer jag med.
blir super! vi har nog en del att prata om också.
med tanke på vad som har hänt sen sist vi träffades. haha!

nej, nu ska jag äta mat.
sen kanske jag ska plugga lite? vara duktig såhär på lördagskvällen.
eller så blir det tvn. haha, det visar sig väl! ha det bra.

uppdaterad.

YES! kvällen är räddad.
lovisa kommer hit snart! snabba beslut. haha!

VI HÖRS.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback