snart är det dags.

endast om 3 h och 45 min så är det julafton!
då ska man vakna upp i sängen (dock kanske inte klockan 00.00),
och vara såhär pirrig i magen osådär.
den känslan kanske var mest när man var mindre iof, men det är ändå mysigt att veta att det ligger ett par julklappar i den där nallesäcken utanför dörren.

jag kommer nog aldrig glömma jularna från den här riktiga barndomen.
att man vaknade jättetidigt och slet upp julklapparna som låg bredvid sängen på den tiden.
när det var klart sprang man alltid in till syskonen för att se vad de fick. så mysigt!
i morgon är jag tyvärr ensamt barn här när jag vaknar. alla syskon kommer hem runt kalle,
när de har hälsat på hos svärföräldrar och skit, och så blir det mys sen heeela kvällen! 

ikväll har jag vart i duvhagen, hos jessica, en stund och hälsat på. 
hennes morbror, moster, mormor och kusiner var där. 
det var mysigt att få leka lite med dom med.
men fan vad de kan gå en på nerverna alltså. haha!
ååh, lydia är så jäkla söt!
speciellt när hon stod där i kökssoffan, vid fönstret, hoppade upp och ner och ropade;
"TOMTEN TOMTEN, KOM NU TOMTEEEN!"
hon är så jädrans söt! gabriel med för den delen.
rätt mörk hy, svart stort hår, bruna stora ögon och allmänt skitsöta!

jaha, jessica skulle ringa mig i morgon när de ska gå ut med gröt till tomten
(det är en liten tradition vi har här på landet, ha!)
så får vi väl se om jag orkar komma upp då, eller om jag ligger kvar i sängen.
de kommer ju iaf inte få sova länge i det huset med de där två småbarnen där.
haha, rätt åt dem!

nej, nu måste jag slå in de sista julklapparna. och så får vi hoppas att tomten kommer inatt!

GOD JUL, återigen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback