jag förstår inte.

varför gör du såhär? jag förstår verkligen inte varför du håller på.
okej, vi får förstå och acceptera att du känner som du känner.
men, den här gången kan du inte skylla på någon annan än dig själv.
möjligtvis mig isåfall. men DE har ingenting med det här att göra egentligen.
så gör inte så att de får dåligt samvete!
om det är någon som ska ha det så är det väl jag isåfall.
varför nu jag ens ska behöva ha det iof. jag ska försöka förklara min version av det här för dig.
jag och lina har börjat umgås på sista tiden och har blivit mycket bra vänner.
därför bjöd jag henne på nyår. för jag ville spendera nyåret med henne!
sen kom johanna till oss, och frågade vad vi skulle göra.
det var inte så att vi valde att fråga henne om hon ville hänga på och skita i er.
det är iof jättekul att johanna ska med, så jag är glad att hon frågade.
men grejen var den att HON tog initiativ att fråga.
hon gick inte bara där och väntade på att vi skulle fråga.
och du sa något i stil med "det är ju kul att man hör av sig om man vill att någon ska med" typ.
men hallå? har inte du också en talan?
jag kan ju inte dirket säga att du och jag umgås överdrivet mycket, eller hur?
och jag vet inte det minsta hur du är utanför skolans väggar. och eftersom det inte bara är jag, lina och johanna som ska fira tillsammans så vet jag inte alls hur du hade tyckt om att vara med folk du inte känner, -eftersom vi inte känner varandra speciellt bra. det gör vi faktiskt inte.
men, johanna tog somsagt initiavtiv och frågade, för hon ville vara med oss.
du får skylla dig själv lite att du inte gjorde det.
och visst, du kanske inte ville. men hallå, vad klagar du då över?
varför är du då nu så jävla angelägen att komma?
jag vill inte att det ska bli värsta grejen av det här. och jag hade mycket hällre tagit upp det här med dig på telefonen. men jag har fått känslan av att du inte vågar säga riktigt vad du tycker till mig. fråga mig inte varför, för det känns faktiskt så. det jag försöker säga med det här är att jag absolut inte tycker att du ska ge johanna och lina skulden för att du känner såhär.
är det någon du ska beskylla för att du inte får komma så är det mig. så, fråga mig om du får komma om du vill det istället för att säga till dom att ta med dig.
det verkar lättare. tycker jag iaf. vi är ju trots allt inte helt främmande för varandra, eller hur?

nu ska jag lämna den här skitsaken och skriva om något annat för en stund.
åkte somsagt hem från amanda idag, och jävlar vad det är folk överallt.
fick sitta på golvet både dit och hem. usch, det är inte roligt alls.
hursomhelst så är jag hemma nu, och mamma tyckte att alla mina inköp var mycket fina.
vilken tur jag har som har en mamma med så bra smak. haha, skoja!

nej men usch, jag tappade helt lusten att srkiva nu. allt liksom, gick ur mig.
det ända jag kan säga är, TAGGA min vänner. ses på nyår!

hör av er om ni vill hitta på något! ciao.

Kommentarer
Postat av: Amanda

HAHAH MADDIS MADDIS. bra skrivet .. du du förtjänar värkligen ett MVG i svenska !!! :D hahah puss på dej o ha ett gott nutt år !!! (pssst, du vet att jag inte är ett dugg inblandad i den här skiten eller hur.) :) hejdååå

2007-12-30 @ 13:30:51
Postat av: maddis.

elsa: så du läste inte? okej, ja men nu vet du. och jag hoppas verkligen inte att det blir någon slags konflikt av det här. och självklart får vi förstå hur du känner, men jag hoppas du läser så du förstår. jag har ju inte skrivit något elakt.

amanda: haha, tack skaru ha snygging. gott nytt år på dig med! (och ja amanda, jag vet att du inte är ett dugg inblandad!) heeeejs.

2007-12-30 @ 13:48:36
Postat av: ida

fan vad bra skrivet, inte för att jag vet vad hela grejjen handlar om, men det såg så bra ut på ngt sätt;) hehe

2008-01-08 @ 21:03:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback